Deze module geeft praktische handvatten over hoe je een les kunt ontwerpen op basis van jouw visie op leren, en op basis van didactische theorieën.
In de andere modules over didactiek heb je veel didactische visies en tips voor didactisch handelen voorbij zien komen. Maar hoe breng je dit nu samen in een goed onderbouwde didactische les? Deze module geeft praktische handvatten over hoe je een les kunt ontwerpen op basis van jouw visie op leren, en op basis van didactische theorieën.
Doel van de cursus
Aan het eind van de cursus ken je didactische modellen om een les te ontwerpen, en kun je een les ontwerpen aan de hand van handvatten voor de praktijk.
Wat kan of ken je na de cursus
Aan het einde van deze module beheers je de volgende leerdoelen:
Duur en studiebelasting
De cursus Didactiek (4) - Een didactische les ontwerpen duurt ongeveer 3 uur met een studiebelasting van 4 uur.
Doelgroep en vooropleiding
Deze online cursus is geschikt voor leraren in het po of vo. Ook interessant voor iedereen die te maken heeft met pedagogiek, didactiek of onderwijskunde of daarin geïnteresseerd is. Een pedagogische, didactische of onderwijskundige vooropleiding op minimaal hbo-niveau is aan te bevelen.
Vaardigheden
Je breidt je kennis uit over didactische modellen en ontwikkelt vaardigheden om op een gestructureerde en goed onderbouwde manier een les te ontwerpen door het gebruiken van de aangereikte handvatten.
Lesmaterialen
De cursus Didactiek (4) - Een didactisch les ontwerpen bestaat uit online instructie, e-learning en vragen na elk (sub)thema.
Opbouw van de cursus
Deze cursus bestaat uit hoofdstukken over de volgende thema's:
Binnen elk thema worden er één of meerdere vragen over de inhoud gesteld. Dit zijn reproductievragen, toepassingvragen en evaluatievragen.
Leuk dat je een review wilt plaatsen. Deze functie is alleen beschikbaar nadat je bent aangemeld. Uiteraard is het aanmelden volledig gratis.