Purple Cow (samenvatting)

Purple Cow (samenvatting)

Je product is goed genoeg. En je wilt het verkopen. Maar je faalt op een cruciaal punt. Het is ... SAAI! Godin legt in zijn moderne marketingklassieker Purple Cow uit wat er mis gaat gelet op de huidige consumptiemaatschappij, waarom reclame niet meer werkt, en wat je moet doen om weer gezien en erkend te worden.

Purple Cow (Samenvatting)

Je product is goed genoeg. En je wilt het verkopen. Maar je faalt op een cruciaal punt. Het is ... SAAI! Godin legt in zijn moderne marketingklassieker Purple Cow uit wat er mis gaat gelet op de huidige consumptiemaatschappij, waarom reclame niet meer werkt, en wat je moet doen om weer gezien en erkend te worden. Lees meer.....

 

De auteur

Seth W. Godin is een Amerikaanse auteur en voormalig dotcom-zakenman. Na zijn vertrek bij Spinnaker in 1986, gebruikte hij $ 20.000 aan spaargeld om Seth Godin Productions op te richten, voornamelijk een boekverpakkingsbedrijf, vanuit een studio-appartement in New York City. Hij ontmoette toen Mark Hurst en richtte Yoyodyne op. Na een paar jaar verkocht Godin het boekverpakkingsbedrijf aan zijn werknemers en concentreerde hij zijn inspanningen op Yoyodyne, waar hij het concept van toestemmingsmarketing promootte.

 

Over de samenvattingen

De samenvattingen van SpeedMBA zijn ultracompact. Of het origineel nu een boek van 200 of van 500 pagina’s is, steeds krijg je in het equivalent van 1,5 tot 2 A4 de gehele essentie van het boek mee. Voor de één is dit de ideale lengte om de kernboodschappen mee te pakken, voor de ander kan het als een aftasting dienen om het echte boek te gaan lezen.

 

De samenvatter Machiel Emmering

Machiel studeerde economie en bedrijfskunde, en is gepromoveerd bij Nyenrode. Hij past dit toe als management consultant, trainer, projectmanager, en ondernemer.

Hij werkte voor o.a. DNB, Sara Lee en Philips, en sinds 2007 als zzp’er voor corporates (o.a. ING, MasterCard, eBay), ministeries (o.a. EZ, I&W, VWS), en grote MKB’ers (o.a. Heerema, TFG, TOPdesk).

Machiel heeft vele artikelen en een diverse boeken geschreven, waaronder Het Bedrijf, de verkorte handleiding en 100 Business Bites. Zijn stijl is los en informeel, maar hij zit wel strak op inhoud. Zijn “ding” is om omvangrijke en schijnbaar complexe gebieden toch logisch, compact en toegankelijk voor iedereen te maken. Zo ontstonden ook de samenvattingen van SpeedMBA. 

Aanpassingsvermogen
Ambitie
Besluitvaardigheid
Creativiteit
Durf
Energie
Initiatief nemen
Klantgerichtheid
Motiveren
Omgang met details
Omgevingsbewustzijn
Organisatiegericht aansturen
Vasthoudendheid
Verandervermogen
Zelfinzicht
Zelfvertrouwen